Waarschijnlijk weet je dat Albert Heijn weinig moeite heeft met het (ver)kopen van plofkippen voor jaarlijks €10 miljard omzet. Albert Heijn (maar ook Jumbo) vindt het prima om de plofkip in de schappen te houden. Aalt Dijkhuizen, verbonden aan Wageningen University en verschillende partijen binnen de voedingsindustrie, schreef dat het laatste woord aan de consument is. Die moet zelf kiezen of er industrieel verwerkt leven in het winkelwagentje belandt en dat moet op basis van eerlijke informatie.

Prima! Hieronder vind je alvast wat eerlijke informatie. Mede mogelijk gemaakt door Dick Boer en Albert Heijn. Want iedereen moet inderdaad voor zichzelf bepalen of in antibiotica verzopen dieren een optie zijn. Het alternatief is natuurlijk minder vlees, maar daar hoor je mensen als Boer of Dijkhuizen nooit over. Deze video bevat behalve eerlijke info, ook een confronterende illustratie van de moderne tijd.

Opvallend: de video was ook te vinden op de Telegraaf-website, maar nu spoorloos verdwenen.


Holocaust on a Conveyor Belt – Assembly Line of… door Explore2

De miljarden van Dick Boer (Opper-CEO van Albert Heijn)